Zwroty i reklamacje

 

WARUNKI REKLAMACJI

Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.     

W przypadku wystąpienia wady towaru kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny. 

Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:         

  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,         
  • przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.         
  • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad.         
  • żądać usunięcia wady.     

Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi drogą elektroniczną lub pisemnie na właściwy adres wskazany w ust. 5. 

W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi Konsument w razie potrzeby jest zobowiązany, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres ARADO Bogdan Żerański ul. Marusarzówny 6/33, 44-330 Jastrzębie-Zdrój

Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego. 

Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie ma w stosunku do Konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane z rękojmią.     

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.

 

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

W sytuacji, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:         

  • co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,         
  • co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem:https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,         
  • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,         
  • Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

 

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona. 

W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.   

 

ZWROTY

  • Czas na odstąpienie od umowy: 14 dni
  • Adres do zwrotu: ARADO Bogdan Żerański, Marusarzówny 6/33, 44-330 Jastrzębie-Zdrój
  • Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa: kupujący

 

Przed odesłaniem towaru KONIECZNY jest kontakt telefoniczny ze sprzedającym tel. 512 847 554.

Zwracany towar nie może być uszkodzony lub otwarty. Towar musi być odesłany w nienaruszonym stanie i dobrze zabezpieczony na czas transportu.

Za uszkodzenie przesyłki w czasie transportu (w przypadku odesłania towaru) odpowiedzialność ponosi kupujący, który odstępuje od umowy (nie przyjmujemy przesyłek uszkodzonych w trasporcie)

Zgodnie z art. 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów  do odstąpienia od umowy zawartej na odległość uprawniony jest tylko konsument. Przedsiębiorca nie jest konsumentem, jeśli zawiera umowę w ramach  prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, a co za tym idzie  nie może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny  na podstawie art. 7 opisanej ustawy. 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl