Asfalt drogowy na zimno | 25 kg
Opis
Bitumer Diplax – Masa Asfaltowa na Zimno do Napraw Dróg i Nawierzchni:
1. Opis Produktu:
Bitumer Diplax to wyjątkowa mieszanka mineralno-bitumiczna, przeznaczona do użytku na zimno. Jest używana do napraw dróg, chodników i innych nawierzchni asfaltowych i betonowych. Ten produkt charakteryzuje się niezawodnością, odpornością na ekstremalne warunki pogodowe i łatwością użycia.
2. Główne Cechy Produktu:
Stosowanie na Zimno: Bitumer Diplax można używać w szerokim zakresie temperatur, od -20°C do +60°C. Nie ma potrzeby ogrzewania materiału przed użyciem.
Gotowy do Natychmiastowego Użycia: Produkt jest przygotowany do natychmiastowego użycia bez konieczności mieszania lub przygotowywania go w jakikolwiek sposób.
Odporność na Warunki Atmosferyczne: Nadaje się do użycia w różnych warunkach pogodowych, nawet podczas opadów deszczu, przy odpowiednim odsunięciu wody.
Bezodpadowy: Nadmiar materiału można zbierać z powrotem do opakowania i wykorzystać do innych napraw.
Szybkość Wykonania Napraw: Prace naprawcze są wykonywane w krótkim czasie, a naprawiona nawierzchnia jest gotowa do użycia natychmiast po naprawie.
Elastyczność: Bitumer Diplax jest elastyczny i plastyczny, co sprawia, że doskonale nadaje się do naprawy uszkodzeń o różnych kształtach, głębokościach i rozmiarach.
3. Zastosowanie:
Bitumer Diplax jest przeznaczony do stosowania w różnych obszarach, w tym:
Naprawy dróg i chodników o nawierzchniach asfaltowych i betonowych.
Uzupełniania ubytków po pracach instalacyjnych, takich jak prace gazowe, hydrauliczne, elektryczne itp.
Likwidacji uszkodzeń o dowolnym kształcie, głębokości i rozmiarze.
4. Proces Wykorzystania:
Krok 1: Przygotowanie Powierzchni
Usuń uszkodzone fragmenty nawierzchni i oczyść ubytek z luźnych części i zanieczyszczeń.
Odkucie spękanego asfaltu może być konieczne w przypadku zniszczeń i pęknięć.
Oczyszczając powierzchnię z luźnych elementów i zanieczyszczeń, upewnij się, że powierzchnia jest czysta i sucha.
Krok 2: Gruntowanie Powierzchni
Gruntowanie wypełnionego ubytku nie jest konieczne, ale zastosowanie gruntu zwiększa przyczepność Bitumer Diplax do powierzchni naprawianego obszaru.
Krok 3: Ułożenie Mieszanki Bitumer Diplax
Napełnij ubytek gotową masą Bitumer Diplax.
Zagęść mieszankę w ubytku ręcznie lub mechanicznie. Zagęszczanie ręczne można przeprowadzić przy użyciu taranka metalowego o odpowiedniej masie.
Krok 4: Wykończenie i Pielęgnacja
Po wykonaniu naprawy można wykończyć wierzchnią warstwę poprzez posypanie piaskiem o odpowiedniej granulacji.
Naprawione fragmenty nawierzchni mogą być natychmiast oddawane do użytku po zakończeniu naprawy.
5. Przechowywanie:
Bitumer Diplax powinno być przechowywane w suchym miejscu w oryginalnych opakowaniach. Zaleca się przechowywanie w temperaturze powyżej 5°C.
Bitumer Diplax to innowacyjny produkt, który umożliwia łatwą i szybką naprawę uszkodzeń nawierzchni dróg, chodników i innych powierzchni asfaltowych i betonowych. Dzięki możliwości użycia w różnych warunkach pogodowych i braku konieczności ogrzewania materiału, Bitumer Diplax to niezastąpiona opcja w przypadku napraw drogowych i konserwacji nawierzchni. Produkty takie jak Bitumer Diplax mają potencjał do zrewolucjonizowania praktyk w dziedzinie budownictwa drogowego i napraw, zapewniając trwałe i ekonomiczne rozwiązania.
Właściwości/zalety:
- Łatwe w użyciu i transporcie worki 25 kg
- Wygodny w użyciu, łatwo się rozsypuje na uszkodzony odcinek jezdni
- Aby asfalt się utwardził, wystarczy go dobrze ugnieść
- Rewelacyjna cena
- Na każdą porę roku – zastosowanie od -20°C do +30°C
- Produkt trwały
- Nieograniczona dostępność
Na powyższym zdjęciu możemy zauważyć wewnętrzną spójność asfaltu. Sprawia to że bardzo szczelnie wypełnia on ubytki i pozwala użytkować powierzchnię drogową jeszcze przez długi czas.
6.Najczęściej zadawane pytania.
Oczywiście większości z nas, całkiem zresztą słusznie, asfalt kojarzy się przede wszystkim z budownictwem drogowym. Trzeba jednak wiedzieć, że nawierzchni szos i dróg nie buduje się z samego asfaltu, lecz ze specjalnej mieszanki. Najprościej rzecz omawiając, mieszanka taka składa się z asfaltowego lepiszcza, kruszywa mineralnego oraz wypełniacza. W zależności od potrzeb stosowane są rozmaite typy takich mieszanek, różniących się głównie składem.
Mieszanka mineralno-bitumiczna
Mówiąc tutaj o kładzeniu asfaltu na zimno czy też na ciepło, używamy tylko wygodnego skrótu pojęciowego. Słuszniej byłoby w tym przypadku stosować określenie „kładzenie mieszanek mineralno-bitumicznych”. Asfalt to tylko jeden ze składników takiej masy, spajający wszystko w jedną całość. Ponieważ w powszechnym jednak użyciu określenie „kładzenie asfaltu” zadomowiło się wszędzie już na dobre, więc i my w niniejszym tekście będziemy do niego sięgali.
W zdecydowanej większości przypadków przy budowie nowych dróg czy różnych placów oraz przy remoncie większych fragmentów ich nawierzchni stosuje się kładzenie asfaltu na gorąco. Wyprodukowana w wytwórni mas bitumicznych, gorąca jeszcze, mająca temperaturę około 160°C, mieszanka musi zostać w ciągu około 1 godziny przewieziona na miejsce budowy i wylana, gdyż w przeciwnym razie stwardnieje. Oczywiście wcześniej należy wykonać podbudowę drogi lub placu i dopiero później położyć samą bitumiczną mieszankę; najpierw warstwę wiążącą, a później warstwę ścieralną.
Kiedy i jak można kłaść mieszankę asfaltową na zimno?
Kładzenie mieszanek asfaltowych na zimno jest zdecydowanie prostsze i najczęściej nie wymaga żadnych skomplikowanych narzędzi, takich na przykład, jak rozściełacze asfaltu czy układarki mas bitumicznych. Po prostu asfalt na zimno jest używany do prac prowadzonych w nieco mniejszym zakresie, głównie do naprawy uszkodzonych nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, czy budowy podjazdów. Wytwórnie mas bitumicznych zazwyczaj konfekcjonują asfaltowe mieszanki do stosowania na zimno w wygodne w użyciu 25-kilogramowe worki. Masę bitumiczną wysypuje się w miejscu naprawy na oczyszczoną dziurę, po czym wystarczy ją równomiernie rozprowadzić zwykłymi grabiami lub łopatą i mocno ubić; czasem wystarczy do tego nawet jakiś ręczny ubijak. Po ubiciu asfaltu naprawiany fragment jest natychmiast gotowy do użytku. Należy jednak pamiętać o tym, by pojedyncza warstwa nie była grubsza niż 2 cm. Przy głębszych ubytkach należy, położyć kilka kolejno zagęszczanych warstw.
Dane techniczne
Ilość warstw: | zależnie od potrzeb od 1 do 3 warstw |
Temperatura podłoża i powietrza: | od -20°C do +30°C |
Waga | 25 kg |
Czas wiązania | Bezpośrednio po zagęszczeniu |
Narzędzia do aplikacji | Możliwość układania ręcznego lub mechanicznego w stanie zimnym, jak i podgrzanym |
Skład | mieszanka jednorodna, urabialna, barwy czarnej, wszystkie ziarna kruszywa otoczone lepiszczem |
zyga
super sprawa polecam kupiłem w ciemno ale się sprawdził czysta robota efekt dziury w dachu zostały uszczelnione i nie przecieka polecam
Kamil
Stworzyłam solidny podjazd w jedno popołudnie
Kacper_C
Nie spodziewałem się takiej wydajności w naprawie nawierzchni. Polecam
Zbyszek
Bardzo dużym plusami tego produktu jest możliwość stosowania go na zimno i odporność na warunki atmosferyczne. Po utwardzeniu asfalt był już gotowy do użytku :)
Karol
Bardzo wygodny produkt :) Polecam